Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się

Dyskonty biją się o rynek win w Polsce

2011/10/26

Biedronka z Lidlem biją się na wina. Nie jakieś poślednie. Na wina drogie. Przy okazji wykańczają importerów, którzy kupowali wino za 5 euro, a sprzedawali za 10. Dyskonty doliczają tylko 5-proc. marżę


Katalog win - kredowy papier, 32 strony, subtelna czcionka. W środku: Chateau Lilian Ladouys 2006 za 49,99 zł, Bolgheri Casato del Medici Riccardi z 2009 r. za 59,99 zł, Tenuta Pule - Amarone della Valpolicella Classico z 2006 za 77,99 zł. "Tajemnica wyjątkowego smaku Amarone tkwi w początkowym etapie procesu produkcji, którym jest suszenie winogron na słomianych matach na czas od dwóch do trzech miesięcy" - zachwala sprzedawca.

Kto to? Delikatesy? Sieć specjalistycznych sklepów z winami? Nie. To gazetka słynącego z agresywnej polityki cenowej Lidla, który walczy o miano najtańszego sklepu na rynku.

Wina z wyższej półki to nowy trend w dyskontach. Kilka tygodni temu największa sieć sklepów w kraju Biedronka wprowadziła na półki najdroższe wino w swej historii: Chateauneuf du Pape Cuvee Tradition rocznik 2009 za 49,99 zł.

Zaskoczenie? Tak. Bo większości koneserów tego trunku wina z Biedronki czy Lidla kojarzyły się jeszcze niedawno z winem tanim na poziomie bułgarskiej Sophii. A teraz dyskonty robią promocje, dni win włoskich, francuskich, hiszpańskich. Biedronka regularnie organizuje degustacje win - ostatnią, hiszpańskich, prowadził Tomasz Kolecki-Majewicz, czterokrotny mistrz Polski sommelierów.


Tanie sklepy zaczęły też zwracać intensywną uwagę na blogerów piszących o winie, promując się w mediach społecznościowych. "Kurier przywiózł mi z Biedronki pudło po bananach. W środku było wino. W miłym liście dyrektor ds. relacji zewnętrznych dyskontowej sieci p. Alfred Kubczak zachęca mnie do spróbowania win francuskich z najnowszej oferty. To miły, europejski gest" - pisze na swoim blogu Wojciech Bońkowski, współautor przewodnika "Wina Europy" i wicenaczelny magazynu "Wino".


- Lidl przesłał mi ostatnio sześć win do oceny - opowiada z kolei Konrad Jagodziński, autor blogu www.srodkowapolka.com. Podobne przesyłki dostali też m.in. autorzy blogów WINE TASTING PL oraz Białe nad Czerwonym.


W ostatnim roku już co piąta złotówka przeznaczona na zakup wina wydawana była w dyskontach. To 5 pkt proc. więcej niż w 2009 r. W 2011 r. ten udział się jeszcze powiększy. Biedronka ma ponad 12-proc. udział w rynku, Lidl - kilkuprocentowy.


W celu zapoznania się z całością artykułu, zapraszamy na stronę:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10537017,Dyskonty_bija_sie_o_rynek_win_w_Polsce.html

Komentarze

Dobra ... muszę w końcu założyć własny blog :))))))))))

Właśnie robimy taką funkcję na portalu ;)
więc poczekaj chwilkę.

ooo :)))) super a co tam ... niestety ostatnio nawet relacji nie mam czasu napisać ...ale skoro nie będę musiał bujać się po kolejnej www...spróbujemy :) Kiedy ? :)

Oj Dominik, Dominik - po co terminami będziemy rzucać
wkrótce

jak to po co ? żebym mógł wytykać niedotrzymanie terminu :)

Nie strzelę sobie w stopę
Też mi na tym zależy, bo zamiast pisać relacje z degustacji na forum, czy jako kwadracik to będę pisał w jednym miejscu.

Strzel ... choć obok :) , ale tak serio tydzien, miesiąc, kwartał ?

hehehehe, szczerze się uśmiechnąłem
Jeszcze w tym roku

I to mnie satysfakcjonuje :)

.... Już widzę tą wiadomość w inboxie 1 stycznia 2012 :D
Paweł, a gdzie jest blog?

Nie, nie - damy radę

Zaloguj się aby skomentować ten tekst


Zaloguj się do serwisu aby obserwować aktywność innych użytkowników i odbierać od nich wiadomości.