Strona główna Członkowie Klubu Kontakt Zaloguj
     
 

Podróże z winem w tle i wyjątkowe, regionalne wina - Czarnogóra i ... zachód słońca

27.11.2008 09:51

Kilka lat temu byłam w Czarnogórze - w małej miejscowości koło
Budvy. Chcę od razu podkreślić, że nie znam się na wianach i nie
umiem określać bukietów :). Wina oceniam po tym czy mi smakują czy
nie i nie znam się na tym z jakiego są szczepu i jaki mają rocznik
- ale to co wspominam z Czarnogóry to smak zimnego wina popijanego na
plaży przy zachodzie słońca. Wino Vranac ... czy ktoś z Was je
zna?

28.11.2008 09:52
Może chodzi o Vranec? Odmiana pochodząca podobno z Macedonii, ale
taktowana jako "wspólne dobro" regionów bałkańskich.

28.11.2008 09:53


Oj nie, cofam te słowa. Znalazłam info o odmianie "ciemny vranac", który jest uprawiany w Czarnogórze. Na podstawie książki "WINO" Andre Domine. Autorzy rozdziału wymieniają też wspomniany przeze mnie Vranec, ale jako szczep macedoński. O Vranac wspomina również Adrew Jefford w książce "101 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o winie". Cytuję: "Uprawiana w Czarnogórze, gdzie służy do wyrobu najlepszych i najbardziej frapujących win w byłej Jugosławii."

I można kupić w Polsce. Wpisz w google "vranac+odmiana" itp., to pojawi się jakiś sklep on-line, który podaje troszkę informacji przy winie z tego szczepu.

Sama nabrałam ochoty na łyka Vranac.

Pozdrawiam



28.11.2008 09:54
A wszystko wyjaśnia Wikipedia: "Vranec (Macedonian: Вранец) or Vranac (Serbian: Вранац / Vranac) is an ancient variety of grape that is indigenous to the Republic of Macedonia, Serbia and Montenegro. Vranec is considered the most important variety of grape in Montenegro and the one of the most important in the Republic of Macedonia. As it is a local specialty and due to its localised geography, it produces a dry red wine of a unique taste and character that is synonymous with the Balkans."

Ta sama odmiana :) Warto podróżować :)))

30.11.2008 09:55
Dziękuję za odpowiedź :)