Nie mam doświadczenia w degustacjach ale spróbuję opisać tę moją pierwszą wielką przygodę z winem podczas Festiwalu Wina Nowego Świata.
Z Podkowa Wine Depot łączy mnie sentyment. Pamiętam ich pierwszą akcję promocyjną w Parku w Podkowie Leśnej na wolnym powietrzu z okazji bodajże dni Podkowy. Tam pierwszy raz poznałem Matiasa Gigaglię i jedno z jego win -Naturelle.
Ponieważ w Wine Depot bywam od czasu do czasu postanowiłem zobaczyć jak odbywa się profesjonalna degustacja win. Muszę przyznać, że byłem pełen obaw ale jednocześnie bardzo podekscytowany cała tą sytuacją.
Degustacja prowadzona była w sporym pomieszczeniu ale sprawiającym wrażenie kameralności. Przedstawiciele producentów w przystępny sposób opowiadali o winie i jego pochodzeniu. Czasem udzielali różnych porad. Takie bardzo przyjemne bajanie o winie i jego zaletach. Przyjemnie się tego słuchało i przyjemnie degustowało naprawdę zróżnicowanych win. Ponieważ lubię w winie słodycz więc i mój wybór tego popołudnia był jednoznaczny: numerem jeden zostało nowozelandzkie
Pinot Gris Envoy Spy Valley 2010, dwójką obdarzyłem chilijskie nektarowe
Sauvignon Blanc Late Harvest Vina Morande 2007 a na trójeczkę przyznałem również nowozelandzkiemu
Gewurztraminer Spy Valley 2011. Co prawda na spróbowanie tych specjałów musiałem czekać niemalże aż do końca mojego pobytu ale było warto.
Atmosfera podczas degustacji była bardzo przyjazna i otwarta. Nie było tłumu ale to akurat było zaletą. Z kilkoma przedstawicielami udało mi się dłużej porozmawiać i uzyskać troszkę cennych informacji. Przykro mi, że nie pamiętam nazwisk osób z którymi rozmawiałem ale mam nadzieję, że uda nam się jeszcze spotkać w podobnych okolicznościach. Na wysokości zadania stanęli właściciele, zarówno Matias, jego wspólnik Michał Serafinowicz oraz cały personel przyjaźnie witali wszystkich gości, niejednokrotnie nawiązując rozmowy z przybyłymi. Kto "zmęczył" się degustacją mógł zakosztować przysmaków kuchni argentyńskiej.