Ostrzałki, lody i inne nowinki, czyli EuroGastro 2012
W dniach od 21 do 23 marca w Warszawie w Centrum MT Polska odbyły się XVI Międzynarodowe Targi Gastronomiczne – Euro Gastro 2012. Ekspozycja objęła wyposażenie zaplecza kuchennego, żywność, napoje, cukiernictwo i lodziarstwo, sektor kawowy oraz wyposażenie sal restauracyjnych i barów, a więc (prawie) wszystko dla szeroko pojętej gastronomii. Nowinek i ciekawostek z tego świata było rzecz jasna na targach wiele. Wyróżniały się z pewnością lody i wszystko co z nimi związane… Furorę robił Pan Ostrzałka, ostrząc prawie wszystko, co w codziennym użyciu do cięcia i krojenia potrzebne, ale i siekierę naostrzył swoją wszechstronną ostrzałką.
Wielu było zainteresowanych, także… alkomatami. Ciekawą alternatywą dla alkomatów i alkoholi są napoje WildGrass. Szukałem czegoś szczególnie interesującego, czegoś co może mieć istotny wpływ na winiarską kulturę w naszym kraju... I tak wśród wystawowych produktów, artykułów i usług, poznałem kilka nowych przedsięwzięć, które się do tego przyczynią…
Tak poznałem między innymi Michała Czajkowskiego z WineFit Poland, który dopiero od miesiąca dystrybuuje włoskie urządzenie WineFit, które zwiększa możliwość rozszerzenia wina na lampki do dowolnej ilości.
Jesteśmy dystrybutorem urządzenia WineFit w Polsce urządzenia, które tłocząc argon do wcześniej otwartej butelki, powoduje, że wino nie ma kontaktu z powietrzem, dzięki temu przedłuża jego żywotność do przynajmniej trzech tygodni. Podstawowe urządzenie kosztuje 1225 euro plus VAT, natomiast to urządzenie ma te przewagę nad innymi, że poprzez dokupywanie korków może zwiększyć ilość otwartych butelek praktycznie w nieskończoność. Kierowane jest głównie do hoteli, hotelowych restauracji i winebarów, także winebarów .Wszystkich miejsc, które chcą serwować więcej dobrych win na kieliszki WineFit to włoski produkt z Florencji. Po zakupie jednego urządzenia, później dokupuje się już tylko dodatkowe korki i butlę – mówi w rozmowie Michał Czajkowski. Interesujące? ... Na deser... Nieco więcej o najnowszych gastro-winiarskich projektach z Półwyspu Iberyjskiego
Rozmowa z Florencio Gonzalez Cabrera, importerem hiszpańskich produktów w Polsce, współtwórcą marki Hiszpański Smak, którego wina w tubie pojawią się niebawem w polskich sklepach. Rozmowa z Karoliną Dias, współtwórczynią marki Portugalski Świat, nowego i kompleksowego projektu importu i dystrybucji portugalskich produktów, a w szczególności win. Odpowiedź na niedoreprezentowanie Portugalii na polskim rynku winiarskim. |